Interjú a vámpírral


Biztosan emlékeztek még az Interjú a vámpírral bombasztikus befejezésére a Guns N’ Roses: Sympathy for the Devil feldolgozásával. De most nem ez a kérdés, ezt csak a Guns N’ Roses miatt 🙂

Mindannyiunkat megfertőzött a Twilight őrület, de vannak, akik nem felejtkeznek el a klasszikusokról sem. Nemrég adta le a ViaSat ezt a filmet s utána egyik olvasónk érdeklődött a zenei gyűjteményünkben azután a darab után, amit Lestat (Tom Cruise) zongorázik, mikor visszatér a mocsárból, ahová Louis és Claudia süllyesztette. Jól emlékeztem a jelenetre, de nem tudtam pontosan kinek a műve, ugyanis a filmzene albumon nem található. Utalások voltak több netes oldalon, de megerősítést az IMDb-n kaptam.

A Lestat szonátájaként elhíresült darab eredete Joseph Haydn: Esz-dúr szonátája (Hob.XVI: 49), annak is a második tétele, az Adagio cantabile. A film számára George Fenton dolgozta át jelentősen s Joanna Leach adja elő.

Joseph Haydn 1789-90 között készítette ezt a zongoraszonátát, mely a köztudatban Genzinger-szonáta néven szerepel, ugyanis gyakran keresett baráti megértést, vigaszt s ihletet rosszul sikerült házassága miatt Bécsben, Marianne von Genzinger Esterházy herceg háziorvosának a felesége (amatőr énekesnő és zongorista) otthonában, ami a művészek találkozóhelye volt egyben. A második, lassú tételt Genzingerné zenei képmásának szánta.

Hallgassuk meg Vladimir Horowitz hogyan is játssza:

Kotta: itt , az eredeti itt

eredeti mű mp3: itt

2 hozzászólás

  1. Nagyon nem szoktam Haydnba belemélyedni, de ez a darab nagyon kellemes, Horowitz zseniális, mi is lehetne más. Hiába a klasszikus az klasszikus. Lám, a Sympathyt is immár el lehet annak könyvelni. Nem ismertem ezt a feldolgozást, mert nem láttam a filmet. Viszont ajánlom annak, aki még nem tévedt oda, a Zeneszón (link baloldalt, amiért újfent forró köszönökök) a Zenei átalakulások 7. bejegyzést. Azon Blood, Sweat and Tears-től hallható.

Hozzászólás